Ders İçerikleri

1. YARIYIL DERSLERİ

Türk Dili-I (3-0) 3, Zorunlu, 2 AKTS

Türk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını sezdirmek, örnekleriyle göstermek; Öğrencilerin yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözvarlığını geliştirmek; yazım (imlâ) kurallarına uyma, noktalama işaretlerini yerli yerinde kullanma alışkanlığı kazandırmak; kitap okuma alışkanlığı edindirmek; bilimsel, eleştirel, sorgulayıcı, yorumlayıcı, yaratıcı, yapıcı düşünme alışkanlığı kazandırmak. İçerik: Bildirim, Dil ve Dilin Özellikleri; Dil-Düşünce İlişkisi; Dilin Gücü; Ana Dili-Yerel Dil-Millet Dili-Devlet Dili- Eğitim Dili-Kültür Dili- Uluslar arası Dil; Dil-Kültür İlişkisi; Medeniyet; Dilekçe Yazımı; Dil Aileleri-Dil Grupları -Türkçenin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri; Türk Dilinin Tarihî Dönemleri ve Gelişmesi; Dil Bilgisi ve Bölümleri; Sözcük Çeşitleri-Kök-Ek; Cümle ve Cümlenin Öğeleri; Yazım Kuralları ve Uygulaması; Noktalama İşaretleri ve Kullanımıyla İlgili Uygulamalar

 

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi – I (3-0) 3, Zorunlu, 2 AKTS

Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Atatürk'ün, çağdaş uygarlık düzeyine çıkma hedefi doğrultusunda gerçekleştirdiği Milli Mücadele'nin anlam ve öneminin kavranmasını sağlamaktır. Temel Kavram Bilgisi, Osmanlı Devleti ve Çöküşü, Tanzimat ve Meşrutiyet Dönemleri, Osmanlı Devletinin Son Döneminde Fikir Hareketleri, Trablusgarp Savaşı, Balkan Savaşları, Birinci Dünya Savaşı, Mondros Mütarekesi ve İşgaller, Milli Mücadele Hareketinin Doğuşu ve Milli Teşkilatlar, Mustafa Kemal Paşa'nın Samsun' a Çıkışı ve Anadolu'daki durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mîsak-ı Milli'nin İlanı, Büyük Millet Meclisi'nin Açılması, Kurtuluş Savaşı, Mudanya Mütarekesi, Lozan Barış Antlaşması.

 

İngilizce – I (3-0) 3, Zorunlu, 4 AKTS

İngilizce dersi, öğrencilere temel seviyede kelime bilgisi vermeyi, bunlarla kurallı cümleler kurabilmeyi ve temel anlamda kendilerini ifade edebilmelerini amaçlar. Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır.

 

İletişime Giriş (3-0) 3, Zorunlu, 5 AKTS

İletişim Tarihi, İletişimle ilgili temel kavramlar, İletişim türleri, İletişimin İşlevleri, İletişimin diğer disiplinlerle ilişkisi, İletişim ve Dil, İletişimde etik kavramı, İletişim modelleri: Lasswell, Shannon, Weawer, Newcomb, İletişim modelleri: Gerbner, Wesley, Mclean ve Jacobson, İletişim Türleri: Kişilerarası İletişim, Grup İletişimi, İletişim Türleri: Örgüt İletişimi, İletişim Türleri: Kitle İletişimi ve Kitle İletişim Araçları, İletişim Türleri: Uluslararası İletişim, Siyasal İletişim.

 

Sosyoloji (3-0) 3, Zorunlu, 5 AKTS

Öğrenciye temel sosyolojik bilgi ve temel sosyolojik kavramlar aracılığıyla sosyolojik bakış açısı, düşünme ve sorgulama alışkanlığı kazandırmak, Klasik ve çağdaş sosyoloji teorileriyle tanışma ve güncel tartışmalar hakkında farkındalık sağlamanması amaçlanır. Sosyolojinin temel kavramları, sosyolojik bakış açısı, modern sosyoloji teorileri, küreselleşme, sosyal yapı ve kültür, kültür ve medeniyet, sosyal ve kültürel değişme konuları ele alınacaktır.

 

Siyasetin Temel Kavramları (3-0) 3, Zorunlu, 3 AKTS

Bu dersin amacı, özetle, siyaset biliminin değindiği bu konuların anlaşılmasından ibarettir. Bu çerçevede, öğrencilere siyasal olguları anlama ve değerlendirme becerisini kazandıracak şekilde bilgi aktarımı hedeflenir.

Tarihi süreç içerisinde siyaset biliminin geçirdiği evreler, siyasetin toplum içerisinde kurumlar aracılığıyla somutlanması, yönetim biçimi olarak demokrasi, siyasetin yapılmasına imkan sağlayan aktörler ele alınacaktır.

 

Temel Gazetecilik (3-0) 3, Zorunlu, 5 AKTS

Gazetecilik mesleği ile ilgili temel kavramları tanımlamaktır. Gazetecilik mesleği, gazeteci kimliği, haber çeşitleri, haber yazma ve gazetecilik türleri konusunda teorik bilgileri kapsar.

 

Basın Tarihi – I (3-0) 3, Zorunlu, 4 AKTS

Dersin amacı, gazetelerin ortaya çıkışını ve tarihsel süreç içerisindeki gelişimlerini ana hatlarıyla belirtmektir. Basın ve basın tarihinin temel kavramları, ilk gazeteden günümüze gazetecilikteki gelişimi ele alınır. Tarihsel süreç içerisinde basının geldiği noktayı inceler.

 

2. YARIYIL DERSLERİ

 

Türk Dili – II (3-0) 3, Zorunlu, 2 AKTS

Türk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını sezdirmek, örnekleriyle göstermek; Öğrencilerin yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözvarlığını geliştirmek; yazım (imlâ) kurallarına uyma, noktalama işaretlerini yerli yerinde kullanma alışkanlığı kazandırmak; kitap okuma alışkanlığı edindirmek; bilimsel, eleştirel, sorgulayıcı, yorumlayıcı, yaratıcı, yapıcı düşünme alışkanlığı kazandırmak.

Cümle Çeşitleri; Anlatım Bozuklukları; Paragraf; Anlatım Biçimleri; Yazılı Anlatım Türleri; Sözlü Anlatım Türleri; Yazım Kuralları ve Noktalama İşaretleri

 

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi – II (3-0) 3, Zorunlu, 2 AKTS

Çağdaş uygarlık seviyesine ulaşma hedefiyle Türkiye Cumhuriyeti'ni kuran Atatürk'ün İlke ve İnkılâpları'nın önemini Türk gençliğinin kavramasını sağlayarak, onları Atatürkçü Düşünce Sistemi doğrultusunda yetiştirmektir. Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye, 1950 -1960 Yılları Arası Türkiye

 

İngilizce – II (3-0) 3, Zorunlu, 4 AKTS

Ortak ders olan İngilizce dersi, öğrencilere temel seviyede kelime bilgisi vermeyi, bunlarla kurallı cümleler kurabilmeyi ve temel anlamda kendilerini ifade edebilmelerini amaçlar.

Dinleme - Anlama çalışmalarına ağırlık veren bu derste öğrencilerin, kullanılan kaynak kitabın yanısıra ekstra materyaller yardımı ile kendilerini İngilizce olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmıştır.

 

Haber Yazma Teknikleri (3-0) 3, Zorunlu, 5 AKTS

Dersin amacı haber toplama ve yazma konusunda kullanılacak yöntemleri tanıtmaktır. Yazım kurallarını, haberde kaynak kullanımını ve haber değerlerini ana hatlarıyla belirtmektir. Teorik bilgilerin yanısıra uygulamalarla haber yazma becerisini geliştirir.

 

Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (3-0) 3, Zorunlu, 5 AKTS

Bilim ve bilimsel araştırma kavramlarını, bilimsel araştırma türlerini ve bilimsel araştırma sürecini öğretmektir. Veri toplama tekniklerinden nicel ve nitel araştırma tekniklerini aktarmaktır. Araştırma raporunun hazırlanış ve yorumlama tekniklerini analiz etmektir. Bilim, bilimsel araştırma, hipotez, varsayım ve kuram kavramları. Bilimsel araştırma türleri. Bilimsel araştırma süreci. Nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin özellikleri. Nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin veri toplama teknikleri. Bilimsel bir araştırma raporunun yazma ve yorumlama teknikleri.

Hukukun Temel Kavramları (3-0) 3, Zorunlu, 4 AKTS

Hukukun temeli, kaynakları, uygulanması ve yorumlanması konusunda bilgiler vermektir. Hukuki konularda araştırma ve çözüm üretme yeteneği kazandırmaktır.

Dersin İçeriği: Hukuk kavramı. Hukukun görünümleri ve hukuk sistemleri. Hukukun temel kaynakları. Genel hukuk kuralları. Hukuk kurallarının yorumu. Hukuk kurallarının yaptırımları. Hukukun dalları. Kamu hukuku kapsamına giren hukuk dalları. Özel hukuk kapsamına giren hukuk dalları.

 

Medya Okuryazarlığı (3-0) 3, Zorunlu, 4 AKTS

Medya okuryazarlığı hareketinin dünyada ve Türkiye'deki gelişimi, medya okuryazarlığı dersinin içerik ve hedeflerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Eleştirel medya okuryazarlığı kapsamında medya kullanım alışkanlıkları, dünyada ve Türkiye'de medya okuryazarlığı kapsamında gerçekleştirilen çalışmalar ele alınacaktır.

 

Basın Tarihi – II (3-0) 3, Zorunlu, 4 AKTS

Osmanlı’dan günümüze tarihsel süreç içerisindeki Türk basınının gelişimini ana hatlarıyla belirtmektir. Osmanlı’da ilk gazetelerin nasıl ortaya çıktığı ve gelişimi incelenir. Cumhuriyet’in ilk dönemlerinden günümüze kadar olan süreçte Türk basınındaki yapısal değişiklikler ele alınır.

 

 

3. YARIYIL DERSLERİ

 

Seçmeli Ders-I

 

Atölye Uygulamaları –I (0-3) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Atölye Uygulamaları dersinde öğrencilerin yazılı ve görsel medyaya içerik üretmeleri için pratikleri yapılması hedeflenmektedir. Bu ders uygulama dersi olup, içeriği haber yazma uygulamaları, kamera ve çekim teknikleri uygulamaları ve fotoğraf uygulamalarından oluşmaktadır.

 

Medyada Metin Yazarlığı (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Medyada Metin Yazarlığı dersinin amacı, öğrencilerin medyada kullanılan metin türlerini anlamalarını sağlamak ve profesyonel bir yaklaşım kullanarak medya aygıtlarında kullanılmak üzere gerek yaratıcı gerek işlevsel metinler üretebilmeleri için gerekli olan bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Derin içeriğinde metin yazarlığının tanımı ve metin yazarken uyulması gereken kurallar, dilin gücü ve önemi, metin yazarlığının başlıca teknikleri, gazetecilikte ihtiyaç duyulan metinleri oluşturmada uygulanan kurallar, internet ortamında metin yazarlığının kuralları, televizyonda metin yazarlığının kuralları, televizyon röportajında, haberinde ve programında kullanılacak metinlerin yazım teknikleri, televizyon programlarında kullanılan metinlerin yazım teknikleri, radyoculukta metin yazarlığının teknikleri örnekler eşliğinde ele alınacak ve metin yazarlığı pratikleri yapılacaktır.

 

Medya ve Propaganda (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Dersin amacı, siyasal iletişim sistemleri ve demokratik değerler, medya ve kamusal alan iliksisi, medya ve ideoloji gibi konularda eleştirel bir bakış kazandırılmaktadır. Bu derste medya ve propaganda ilişkisi farklı yönleriyle ele alınır. Propaganda ve kamuoyu oluşturma konularında tartışılacak ve medya ürünlerini çözümlenecektir.


Gazetecilik Uygulamaları (0-3) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Bu dersin amacı haber yazma temel bilgileriyle örnekler ortaya çıkarmaktır. İçeriğinde haber yazma konusundaki teorik bilgiler temelinde gazetecilik uygulamaları yer alır. Haber üretim ve denetim süreçleri, editörlük aşaması ve redaksiyon bu uygulamalardan birkaçıdır.

 

Gazete Yazı Türleri (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Bu ders ile öğrenci gazetelerde neşredilen yazı türlerini tanır. Gazetelerde neşredilen yazı türlerinin özelliklerini öğrenir.Makale, Fıkra, Deneme, Sohbet gibi yazı türlerini tanır, özelliklerini öğrenir ve bir örneğini yazabilir. Röportaj ve mülakat/görüşme gibi yazı türlerini tanır, özelliklerini öğrenir ve bir örneğini yazabilir.

 

Arapça – I, (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Bu ders kapsamında Arapça dil yetilerini geliştirme; temel dil yapılarını öğretme; öğrenciyi dil yapıları ile sözcük ilişkileri ve dil yapıları aracılığıyla anlamın yaratılması konusunda bilinçlendirme amaçlanmaktadır.

 

Rusça - I, (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Bu ders kapsamında Rus dili genel hatlarıyla tanıtılacak ve başlangıç seviyesinde Rusça dilbilgisi grameri eğitimi verilecektir. Kiril alfabesi, Rusçada sesler, isimler, ad çekimleri, sıfatlar, zarflar, edatlar, okuma ve yazma çalışmaları ile pratiğe yönelik Rusça diyaloglar ders kapsamındadır.

 

Halkla İlişkiler (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Ders, halkla ilişkilerin farklı tanımlarını, halkla ilişkilerin gelişimini, halkla ilişkiler ve benzer uygulama alanları (pazarlama, reklam, propaganda), halkla ilişkiler modelleri ve halkla ilişkilerde kampanya süreci konularını kapsamaktadır.

 

Mesleki İngilizce – I (3-0) 3, Zorunlu, 4 AKTS

Bu ders, öğrencilerin mesleki alana ait özel ihtiyaçlarını karşılayacak İngilizce okuma, yazma, dineleme ve konuşma çalışmalarını içerir. Ders iletişim alanında kullanılan İngilizce terminolojiyi içerir.

 

İletişim Hukuku (3-0) 3, Zorunlu, 5 AKTS

Bu dersin amacı haberleşme kavramı, kitle haberleşme araçları, çeşitli siyasal rejimlerde kitle haberlşeme özgürlüğünün düzenlenmesi hakkında kavramsal ve kuramsal bilgi vermektir. Medya ve toplumsal sorumluluk, medya ve hukuksal çevre, medya ve kamu düzeni, basın özgürlüğü ve sorunları. Uluslararası hukuk ve medya, uluslararası hukuk ve basın özgürlüğü. Türkiye’deki basınla ilgili yasal düzenlemeler, çalışanların ve işverenlerin hakları. Türkiye’de basın özgürlüğü sorunu.

 

İletişim Kuramları – I (3-0) 3, Zorunlu, 6 AKTS

İletişim alanında geliştirilen savları/kuramları genel sosyal teori çerçevesinde ele almaktır. İletişim kuramlarının temel oluşturduğu diğer derslerin alt yapısını oluşturmaktır. İletişim kuramlarını, sosyal, siyasal, ekonomik değişimler ve teknolojik gelişmelerle ilişkilendirerek tartışır.

 

Bilişim Teknolojisi (3-0) 3, Zorunlu, 4 AKTS

Bu dersin amacı bilgisayarın donanım ve yazılım parçalarını öğrenmek ve MS office word programlarını kavrayarak kullabilir düzeye gelmektir. Ayrıca ileri seviyede MS Word,bilgisayar donanım ve bilgisayarı zararlı programlardan koruma öğretilecektir.

 

 Sosyal Psikoloji (3-0) 3, Zorunlu, 4 AKTS

Bu ders ile öğrenci sosyal psikolojinin tanımını yapar, tarihini öğrenir. Diğer bilim dallarıyla ilişkisini öğrenir. Temel konularını öğrenir. Alandaki farklı kuramlardan haberdar olur. Farklı tartışmaları öğrenir. Başlıca sosyal psikologların görüşlerini öğrenir. Sosyal psikolojik bilgileri hayatında nasıl uygulayacağını öğrenir. Kendi psikolojik yapısını analiz etmesini öğrenir. Elde ettiği bigilerle iletişim alanında yeni açılımlar sağlar.

 

Genel Ekonomi (3-0) 3, Zorunlu, 4 AKTS

Ekonomi biliminin temel prensiplerini ve ekonomik düşüncenin mantığını anlatmaktır. Ekonomik olayların incelenmesi ve yorumlanması için temel kuralların açıklamaktır. Fiyat mekanizması ve fiyatların teşekkülünün incelemektir. Üretim, maliyetler ve üretim faktörleri ile birlikte teşebbüsün ve çeşitlerinin incelemektir. Para ve banka konuları ile bazı aktüel gelişmelerin analiz etmektir. Uluslararası iktisat konuları, çok uluslu şirketler, yabancı sermaye, borsa ve Türkiye uygulamaları, milli gelir konularında bilgi vermektir. Ekonomi biliminin tanımı ve diğer bilimlerle ilişkisi. Ekonomik sistemler, nüfus meseleleri ve ekonomik büyüme, fiyat mekanizmasının işleyişi. Arz-talep kanunları ve ekonomik karar birimlerinin ana hatları. Üretim, üretim maliyetleri ve üretim faktörleri, tabiat, emek, sermaye, teşebbüs ve türleri, işgücü ve işsizlik sorunları.

 

 

4. YARIYIL DERSLERİ

 

Seçmeli Ders-II

Atölye Uygulamaları –II (0-3) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Atölye Uygulamaları- II dersinde, gazete tasarımı ve yayım aşaması, radyoculuk ve televizyonculuk uygulamaları yapılması amaçlanmaktadır. Dersin içeriğinde, görsel haber haber üretiminin yanı sıra montaj, ışık ve ses pratikleri de yer alacaktır. partikler yapılması hedeflenmektedir. Bu ders uygulama dersi olup, içeriği haber yazma uygulamaları, kamera ve çekim teknikleri uygulamaları ve fotoğraf uygulamalarından oluşmaktadır.

 

Türk Edebiyatı (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Öğrenci Türk Edebiyatında nsir türünün ortaya çıkışını öğrenir. Batılı anlayıştaki nesrin özelliklerini öğrenir. Batılı anlayıştaki nesrin gelişme seyrini öğrenir. Nesrin dallanmasını ve çeşitlerini öğrenir.
Öğrenci Türk Edebiyatında Batılı anlayıştaki nesrin temsilcilerini öğrenir. Nesrin bugünkü durumunu öğrenir.

 

Türk Siyasi Tarihi (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Türkiye’nin yakın tarihindeki siyasal olayların irdelenerek medya ile ilişkisinin kurulması dersin amacıdır.

 

Mobil Yazılım Programlama (0-3) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Derste, nesne yönelimli programlamanın temelleri, UML ile nesne yönelimli program geliştirme, Java’nın temel elemanları (değişkenler, akış kontrolü, sınıflar ve nesneler, dizinler ve taşıyıcı sınıflar, arayüz yapıları), sınıflar ve kalıtım (sınıf yaratımı, kalıtım ve çok biçimlilik, arayüz kavramı ve geliştirimi), nesneye yönelik kodlama ve dokümantasyon standartları, kodun entegrasyonu, soyutlamaya dayalı tasarım ve tasarım örüntüleri anlatılmaktadır.

 

Dergicilik (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Dergi haberciliğinin ele alındığı derste; dergicilik olgusu açıklanarak, dergiciliğin tarihçesi verilmekte, ayrıca gazetecilik ve dergicilik arasındaki ayırım üzerinde durulmaktadır. Renk ayrımı, cilt baskı türleri gibi teknik konular da incelenmektedir.

Ajans Haberciliği (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Kurallarına uygun ajans haberlerinin kaleme alınması amaçlanmaktadır. Ajans haberinin tanımlanması, haber yazımında dikkat edilecek hususlar, öteki haber veren türlerden farkını içerir.

 

Klavye (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Dersin amacı, Türkçe için geliştirilmiş F dizilişiyle başlayan klavye formatının öğretilmesidir. Parmaklara bakmadan 10 parmak ve oldukça süratli klavyeyi kullanarak elektronik metin yazmak temel amaçtır. Bu formatın bilinmesi başta zamanla yarışılan bir süreç olan haber üretimi aşaması olmak üzere öğrencilere hayatının her alanında zaman kazanma sürecinde büyük bir avantaj sağlayacaktır. Bu konudaki yeterlilik-başarı öğrencilere başka çalışma alanlarda da iş imkanı sağlayabilmektedir.

 

Türkiye’nin Yönetim Yapısı (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Bu ders ile öğrenci yönetim biçimleri ve siyaset ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur.
Türkiye'nin yönetim yapısının tarihi gelişimini kavrar.Güncel siyasal ve toplumsal olayları yönetim yapıları ile ilişkilendirir. 

 

Arapça - II, (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Bu ders kapsamında dil yapıları ve sözcükler arasındaki ilişkiyi kavrama ve bu dil yapıları aracılığıyla anlamın yaratılması konusunda bilinçlenme; dil yapılarını metin ve bağlam düzeyinde inceleme, biçim ve metin türü arasındaki ilişkileri kurma; bu dilbilgisi yapılarını çözümleme ve bağlamda kullanarak metin üretme amaçlanmaktadır.

 

Rusça - II, (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Bu dersin amacı Rusça basit zamanları, bitmiş ve bitmemiş fiil şekillerini, isim durumlarını, basit konuşmaları anlamalarını ve bunları oluşturabilmelerini, fiil şekillerini (priçastiye ve deyepriçastiye) öğretmektir.

 

Mesleki İngilizce – II (3-0) 3, Zorunlu, 4 AKTS

Bu ders, öğrencilerin mesleki alana ait ileri düzey ihtiyaçları karşılayacak İngilizce okuma, yazma, dineleme ve konuşma çalışmalarını içerir. Ders iletişim alanında kullanılan ileri düzey İngilizce terminolojiyi içerir.

 

Siyasal İletişim (3-0) 3, Zorunlu, 4 AKTS

Dersin amacı siyasal iletişim kavramları tanımlanmaktadır. Seçimler, parti politikaları, basında bu konuların yansımaları ve siyasal kampanyaları irdelemektir. Siyasal iletişimi anlamlandırma biçimlerinin ortaya konulması ile siyaset ve iletişim kavramları arasındaki bağlantıları kurmaktır.

Seçim kampanyaları, propaganda, siyasal mesajların yapıları, farklı yönetim biçimlerinde siyasal iletişim, demokrasi kültürü, siyasal iletişim araçları ve aktörleri, bu araçların kullanımı gibi konuları hakkında bilgi sahibi olur.

 

Medya Çözümlemeleri (3-0) 3, Zorunlu, 5 AKTS

Medyanın inşa ettiği dış dünya tanımlaması ve medya- okur/izleyici ilişkisinin amaçlanmaktadır. Ders sırasında, dünya medyası ve Türk medyasında yaşanan sosyal ekonomik ve kültürel oluşumların karşılaştırılması ve medya alanında gerçekleşen işlevlerin bu bağlamda değerlendirilmesi hedeflenmektedir.

 

Kaynağa Erişim ve Akademik Yazım (3-0) 3, Zorunlu, 4 AKTS

Çalışma yapılan konuda gerekli kaynakları bulma ve kullanma becerisinin ve akademik yazma yeteneğinin kazanılması amaçlamaktadır. Çalışma yapılan konuyla ilgili kaynakların nasıl belirleneceğine, belirlenen kaynaklara nasıl erişileceğine ve erişilen kaynakların akademik ölçütlere uygun olarak yazım sürecinde nasıl kullanılacağına açıklık getirilecektir.

İletişim Kuramları – II (3-0) 3, Zorunlu, 6 AKTS

Dersin amacı Eleştirel Teori/Frankfurt Okulu, eleştirel ekonomi politik yaklaşım, kültürel çalışmalar geleneği, postmodernizm ve medya konularını incelemektedir. Eleştirel bir farkındalık kazandırtmayı amaçlamaktadır. Eleştirel kuramların temel görüşlerini inceler.

 Masaüstü Yayıncılık (1-2) 3, Zorunlu, 4 AKTS

Geleneksel yayın süreci ve masaüstü yayıncılık hakkında bilgi verilmektedir. Baskı öncesi hazırlık süreci, renkler, reprodüksiyonve kalıplar ile ilgili bilgi aktarılmaktadır. Çok aşamalı bir süreç olan masaüstü yayıncılık uygulamalarını bütünleştirir. Bilgisayar tabanlı yayıncılığın esaslarını ve ortamlarını öğrenir.

 

 

5. YARIYIL DERSLERİ

Seçmeli Ders-III

Medya İşletmeciliği (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Bu dersin amacı planlama, denetim, kontrol ve bütçe kavramları incelenmek ve bu kavramların medya işletmeleri yönünden önemini vurgulamak ve basın işletmelerinin yapısını analiz ederek bütçe stratejilerinin önemini anlatmaktır. Medya işletmelerinin yapısını tanır. Ekonomik faaliyetleri işletmeler kapsamında değerlendirir.

 

Web Tasarımı (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Öğrenciler bu ders ile web tasarım ilkelerini öğrenecek, HTML dilinin temel ilkelerini kullanabilecek ve orta düzey bir web sayfası tasarlayabileceklerdir.

 

Osmanlı Türkçesi-I (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Bu ders ile öğrenci, Osmanlı Türkçesini okumayı öğrenir. Harf devrimi öncesinde bu yazı ile hazırlanmış Türkçe gazeteleri okuma becerisine sahip olur.

 

Kişilerarası İletişim (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Öğrencinin iletişim kavramları ve kuramları hakkında bilgi sahibi olması, kişiler arası iletişim ve örgüt içi ve örgütler arası iletişim süreçlerini tanıması, etkin iletişimi gerçekleştirme yollarını öğrenmesini sağlamak bu dersin amacıdır.

 

Medya ve Çocuk Hakları (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Öğrencilerin çocuk haklarını değerlendirebilen, içselleştirebilen, sorumluluk sahibi medya çalışanları olabilmelerine katkı sağlamak üzere gerekli bilgi ve becerileri edinmelerini sağlamaktır. Öğrencilerin çocuk haklarını değerlendirebilen, içselleştirebilen, sorumluluk sahibi medya çalışanları olabilmelerine katkı sağlamak üzere gerekli bilgi ve becerileri edinmelerini sağlamaktır.

 

Kültür ve Sanat Haberciliği (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Dersin amacı kültür ve sanat alanında özgün yazılar üretmek amacıyla, eleştirinin bilimsel kurallar çerçevesinde yapılabilmesi için gerekli bilgi birikimini aktarmaktır. Kültür ve sanat uzmanlık alanında kavramları, eleştiri türlerini ve çeşitli kuramcılara ait yaklaşımların örneklerini kapsar.

 

Kriz ve Stres Yönetimi (3-0) , Seçmeli, 3 AKTS

Bu dersin amacı iş yaşamında karşılaşılan kriz ve stresle ilgili temel kavramların öğrenilmesini sağlamak, kriz ortamında yapılması gerekenleri öğretmek ve stresi kontrol etme bilincini kazandırmaktır. Kriz kavramı, örgütsel kriz kaynakları, kriz yönetim süreci, stres kavramı, stres kaynakları, örgütsel stres yönetimi konuları bu dersin kapsamındadır.

 

Arapça – III, (3-0), Seçmeli, 3 AKTS

Bu ders ile öğrenci, mezid fiil ve çeşitlerini tanır, illetli fiillerin çekimlerini yapabilir, haber çeşitlerini ayırt edebilir, nâibu'l-fâili tanır, Mefûl çeşitlerini tanır ve sınıflandırır.

 

Rusça- III, (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Bu dersin amacı Rus kültürü ve Rus halkı hakkında genel bilgilerin verilmesi; Rus dilinin temel bilgilerinin öğretilmesi, Rusçada cümle kuruluşunun kavratılması; verilen 450-500 kelimeyi ve kalıpları kullanarak Ruslarla basit bir şekilde tanışabilmek; isteklerini anlatabilmek; kendisi ile ilgili sorulan sorulara cevap verebilmektir.

 

Temel Fotoğrafçılık (2-1) 3, Zorunlu, 5 AKTS

Bu ders fotoğraf sanatı, fotoğrafın temel öğeleri, ışığı doğru biçimde kullanma teknikleri ile kompozisyonun önemi konularını içermektedir. Bu bağlamda fotoğrafçılığın temel kavramları ele alınacaktır.

 

Protokol Bilgisi (3-0) 3, Zorunlu, 5 AKTS

Dersin amacı öğrencilere sosyal hayatta ve iş ortamında protokolün yeri ve önemini kavratmak, iş dünyasında ve sosyal hayatlarında kullanacakları protokol bilgilerini kazandırmak, bu bilgileri uygun yer ve zamanda iletişim içinde bulunduğu kişi ve kurumlarla çalışırken davranış olarak sergileme ve uygulama becerisini geliştirmektir. Dersin içeriğini; protokol kavramı, oluşumcu, temel protokol kuralları, protokolün tarihçesi, protokol ile ilişkili mevzuat, kurumsal ve mesleki protokol, protokol denklik ve eşitlik ilkeleri, sıra belirleme, protokol listesi hazırlama, devlet ve duyuru mektupları hazırlama, toplantılarda oturma protokolü, toplantı dokümanları ikram, mönü hazırlanması, toplantıda not tutma, rapor ve karar hazırlama, çiçek gönderme ve tebrik ve özür mektubu hazırlama, ziyaretçilerle ilgilenme oluşturur.

 

Sayfa Tasarımı (3-0) 3, Zorunlu, 5 AKTS

Bu ders ile öğrenciler Photoshop programı ile görüntü düzenleyebilir. Quark Xpress/Adobe InDesing ve Adobe Photoshop programlarını kullanarak grafik tasarım, dergi tasarımı yapabilir.

 

İletişim Etiği (3-0) 3, Zorunlu, 4 AKTS

Ders iletişim etiği kavramı; gazetecilikte, televizyonculukta, halkla ilişkilerde ve reklamcılıkta etik sorunlar ve çözüm önerileri; iletişim mesleklerinde özdenetim yöntemlerini kapsamaktadır.

 

Söyleşi ve Röportaj Teknikleri (3-0) 3, Zorunlu, 5 AKTS

Dersin amacı söyleşide ve ropörtajda kullanılan farklı tekniklerin öğretilmesidir. Söyleşinin ve röportajın ayrı türler olduğunu gösteren tanımları; bu türlerin nasıl kaleme alındığını gösteren bilgileri içerir.

 

 

6. YARIYIL DERSLERİ

 

Seçmeli Ders-IV

Küresel İletişim(3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Dersin amacı günümüz toplumlarında etkinliği artan küreselleşmenin tarihsel oluşumunu ve kurumları dönüştürmesini kitle iletişim araçlarının bu sürece katkılarını inceleyerek; küreselleşme ile küresel iletişim arasındaki karşılıklı etkileşimi örnek olaylarla tartışmaktır. İçeriği:  Küreselleşmenin tanımını, oluşum ve gelişim aşamalarını, küreselleşme kuramları ile küreselleşme olgusunun siyaset, medya, ekonomi, kültür ve aile gibi temel toplumsal kurumlarla ilişkisini kavrar. Küresel iletişimin unsurları olan kitle iletişim araçlarını ulusal ve uluslararası ölçekte tanır ve yenidünya düzeninde medyanın rolünü analiz eder.

 

Osmanlı Türkçesi – II (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Eski Türkçenin (Osmanlı Dönemi Türk Alfabesi) alfabesi, Arap harfli alfabenin tarih içinde kazandığı el yazısı, Türkçe kelimelerin imlası, Arap harfli metinleri okuma ve yazma. Osmanlı dönemi Eski Türkçe edebiyat eserlerini ve gazeteleri okuma.

 

Güncel Medya Eleştirileri (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Bu ders ile öğrenci medya'daki güncel olaylari takip etme ve yorumlama becerisi kazanacaktir.
Basinin güncel sorunlariyla ilgili derinlemesine bilgiye sahip olacaktir. Görüşlerini ifade edebilme ve farkli görüşe saygi gösterebilme hususunda yetkinlik kazanacaktir. Güncel bir konuyu sunum tekniklerini kullanarak arkadaşlarina aktarabilecektir.

 

Popüler Kültür ve Medya (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Dersin amacı medya ve popüler kültür ilişkisini, incelemek. Popüler kültür ve medyanın insanların sosyal yaşamlarını ne derece etkilediğini belirlemek için çalışmalar yapmaktır. Yeni medya kullanımının toplumsal etkilerini irdelenir. Dijital medyanın kişilerin günlük yaşamında yarattığı değişimin yanında toplumsal, kültürel kurumsal ve uluslararası alanda popüler kültürün yeniden tanımlanması araştırılır.

 

Türk İşaret Dili  (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Bu dersin amacı, Türkçe İşaret Dili'nin alfabesi, temel kelime ve dilbilgisi yapılarını öğreterek dersi alan öğrencilerin işitme engellilerle bu dil aracılığıyla iletişim kurmasını sağlamaktır.

 

Fotoğraf Uygulamaları (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Dersin amacı etkili fotoğrafın önemli ipuçlarını vermektir. Fotoğraf makinesi tanıtımı, fotoğrafın kendine özgü sorunlarının dile getirilmesi, filmden dijitale geçiş öyküsü.

 

Radyo – Televizyon Haberciliği (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Habercilikle ilgili temel kavramları öğrenen öğrencileri radyo ve televizyon ortamlarında haberin yapısı ve kavramları ile tanıştırır. Haber metinleri ile diğer metinler arasındaki ayrımı gösterir. Haberin hangi süreçlerde ve nasıl oluşturulduğu konusunda bilgilendirir. Öğrencilere radyo ve televizyon haberciliği ve uygulamaları hakkında bilgiler sunar. Öğrencilerin radyo ve televizyon haberi yapabilir hale gelmesini sağlar. Radyo-Televizyon haberciliğinin özellikleri, radyo-televizyon gazeteciliğinde redaksiyon, haber bültenlerinin hazırlanması, radyo-televizyon haberlerinde görüntü ve ses kullanımı gibi ana başlıklar dersin kapsamını oluşturmaktadır. Öğrencilerin elektronik medyanın özelliklerini dikkate alarak yapacakları haber içerikleri sınıf içi izlemeler ışığında değerlendirilmektedir.

 

Nitel Araştırma Yöntemleri (3-0) , Seçmeli, 3 AKTS

Bu dersin amacı, nitel araştırma yöntemleri tanıtılması ve açıklanmasıdır. Ders kapsamında nitel araştırmada veri toplama ve veri analiz teknikleri uygulamalı olarak anlatılacaktır. Nitel araştırmanın tanımı, özellikleri, çeşitleri, nitel araştırmanın planlanması, araştırma sorularının oluşturulması, veri toplama yöntemleri, verilerin analizi ve sonuçların değerlendirilmesi aşamaları uygulamalı örneklerle anlatılacaktır. 

 

Arapça - IV, (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Bu ders ile öğrenci Arapça sayıları tanıyabilecek, cümlelerde olumsuzluk öğesini tanıyabilecek, Arapçadaki bazı üslupları tanıyabilecek, Arapçadaki bazı fiil türlerini tanıyabilecek, Arapçadaki gayrı munsarıf kelimeleri tanıyabilecektir.

 

Rusça-IV, (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Bu ders kapsamında öğrenci hal eklerinin kullanımını kavrar, sıfatların kullanımındaki özel durumları kavrar, zarfların kullanımını kavrar, öğrendikleri basit yapıdaki cümlelerde uygulayabilir, sıra sayılarını ve bunların kullanım yerlerini kavrar.

 

Haber Uygulamaları (3-0) 3, Zorunlu, 6 AKTS

Dersin amacı haber yazma temel bilgileriyle örnekler ortaya çıkarmaktır. Dersin içeriği haber yazma konusundaki teorik bilgilerin uygulama çalışmalarını içerir.

 

Yeni Medya (3-0) 3, Zorunlu, 5 AKTS

Dersin amacı internet gazeteciliği kavramı ve internet ortamını diğer kitle iletişim araçlarından ayıran özellikleri inceleyerek örnek çalışmalar yapmaktır. İnternetin gelişimi, internet gazeteciliğinin özellikleri ve örneklerinden oluşan bilgileri içerir.

 

Araştırmacı Gazetecilik (3-0) 3, Zorunlu, 5 AKTS

Dersin amacı gazetecilik uzmanlık alanlarından biri olan araştırmacı gazetecilik kavramını ve gazetecilik için önemini örnek dosyalarla pekiştirmektir. Gazetecilik pratikleri açısından gerekli araştırma yöntemlerinin teorik bilgilerini, çalışma yöntem ve ilkeleriyle örnekleri içerir.

 

Uluslararası İletişim ve Haber Ajansları (3-0) 3, Zorunlu, 4 AKTS

Bu ders ile öğrenci uluslararası iletişim kavramını tanımlayabilir, iletişim akışını açıklayabilir.
Öğrenci uluslararası ilişkiler ve uluslararası iletişim bağlantısını analiz edebilir. Öğrenci uluslararası haberleri analiz edebilir, uluslararası kamuouyu oluşum sürecini bilir. Öğrenci uluslararası iletişim medyasını ve haber ajanslarını değerlendirebilir. Öğrenci uluslararası iletişim politikalarını kavrar, uluslararası iletişim teknolojilerini bilir, öğrenci uluslararası iletişim yöntemlerini analiz edebilir ve küresel iletişimdeki gelişmeleri kavrayabilir.

 

Yerel Basın (3-0) 3, Zorunlu, 4 AKTS

Dersin amacı, Türkiye’de yerel gazeteciliğin gelişimini incelemek. Küreselleşmeye paralel gelişen yeni yerel kavramını irdelemek. Yerel basının, sorunları ve çözüm önerileri ile tartışılır. Yerel basının haber değerlendirmesi yapılır.

 

 

 

7. YARIYIL DERSLERİ

 

Seçmeli Ders-V

Yerinde Uygulama – I (0-0) 0, Seçmeli, 9 AKTS

Yerinde uygulama etkinliğinin temel amacı; öğrencilerin öğrenimleri süresince edinmekte oldukları bilgi, beceri ve yetkinlikleri, yine öğrenimleri süresince ilgili oldukları bir alanda sektörde uygulama yaparak pekiştirmelerine ve iş deneyimi kazanmalarına ve bu sayede iş hayatına intibaklarını kolaylaştırmaktır.

Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar.

 

Diksiyon ve Etkili Konuşma (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Bu ders ile öğrenci konuşma kurallarını bilir. Sözlü anlatım becerileri gelişir. Okuma, anlama, dinleme kavram ve kurallarını bilir. Okuma, anlama ve dinleme becerileri gelişir.

 

İnsan Hakları ve Demokrasi (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Bu ders ile öğrenciler insan hakları kavramının temel dayanaklarını oluşturan metinleri özümser. Toplumların gelişim tarihi içinde insan hakları anlayışını kökenlerini kavrar. İnsan hakları kavramının düşünsel kaynakları ve olgusal arkaplanı hakkında bilgi sahibi olur. 

 

Grafik Tasarım (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Bu ders ile öğrenci tasarım programlarını kullanabilir. Grafik tasarım üretimi yöntemlerini bilir ve uygular. Photoshop programlarını kullanarak grafik tasarım ilkelerini öğrenir.

 

Toplumsal Cinsiyet ve Medya (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Bu derste, toplumsal bir inşa olarak toplumsal cinsiyete ilişkin temel kavramlar anlatılarak, toplumsal cinsiyetin medyada nasıl temsil edildiği ve nasıl müzakere edildiği konusunda farkındalık sağlamak amaçlanmaktadır. Toplumsal cinsiyet kavramlarına yönelik kuramlar ışığında dünyada ve Türkiye’de medyaya yansıyan içerik örnekleri üzerinden çözümlemeler yapılacaktır.

 

Türkiye’nin Toplumsal Yapısı (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Dersin sonunda öğrenci Türkiye'nin toplumsal ve kültürel yapısını açıklayabilecektir.
Çağdaşlaşma, batılılaşma ve modernite gibi kavramları tanımlayabilecektir. 

 

Spor Medyası (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Bu dersin amacı dünyada ve Türkiye’deki spor medyasının işleyiş sürecinin öğrenilmesi, medyayı izleme alışkanlığının pekiştirilmesi, kitle iletişiminin kuramsal ve kavramsal olarak tartışılmasıdır. Spor gazeteciliği alanında uzman muhabirliğe yönelik bilgiler vermektir. Spor gazeteciliğinin içinde var olduğu ekonomi-politik ortamı tanıtmaktır. Öğrenci, spor gazeteciliği hakkında ayrıntılı bilgi alır. Spor gazetecilerinin iş pratikleri analiz edilir.

 

Haber Çözümlemeleri (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Bu ders ile öğrenciler temel haber çözümleme yöntemlerini öğrenir. Haber analiz yöntemlerini kullanır. Haber metinlerini anlar ve haber metinlerini yorumlar

 

Basın Dili (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Bu ders ile öğrenci dilin basın organlarında kullanılış tarz ve şekillerini bilir, dilin basında hangi seviyelerde ve nasıl kullanılacağını kavrar.

 

Magazin Haberciliği (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Ders sonunda öğrencilerden magazin muhabirliğinin görev alanı, haber yazış pratikleri hakkında bilgi sahibi olmaları beklenmektedir

 

Çevre ve Sağlık Haberciliği (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Dersin amaçları: İyi eğitimli bir çevre ve sağlık okuryazarı olmak. Gazetecilik mesleğinin gerektirdiği bütün habercilik vasıflarını özellikle çevre ve sağlık konularında deontolojik olarak taşımak. Çevre ve sağlık konularının ilişkisini analiz edebilmek. Öğrenci sağlık haberi yazabilir. Öğrenci çevre muhabirliği yapabilir. İlgili kurum ve kuruluşların halkla ilişkilerini yürütmek. Sağlık iletişimini yönetebilmek.  İlgili kurum ve kuruluşların iletişimini sağlamak. Çevre kuruluşlarının halkla ilişkilerini yürütebilmek

 

Toplam Kalite Yönetimi (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Derste bir işletmenin rekabet koşullarına en uygun şekilde hareket edebilmesi için sürekli iyileştirme yaklaşımı olan toplam kalite yönetimi işlenmektedir. Kalite yönetiminin işletmedeki etkisi, önemi ve rolü ile kalite yaklaşımları ve alternatif sistemler aktarılmaktadır.

 

İçerik Analizi (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Bu dersin amacı metin içerisindeki mesajların bilimsel olarak ortaya çıkarılması, sistematik ve tarafsız olarak yorumlanması kabiliyetinin kazandırılmasıdır. Bu ders kapsamında öğrenci, içerik analizinin tanımını, tarihçesini, kullanım alanlarını, içerik analizi türlerini ve içerik analizi tekniklerini öğrenmektedir.

 

İletişim Sosyolojisi (3-0) 3, Zorunlu, 6 AKTS

Öğrenciye temel sosyolojik bilgi ve temel sosyolojik kavramlar aracılığıyla sosyolojik bakış açısı, düşünme ve sorgulama alışkanlığı kazandırmak, Klasik ve çağdaş sosyoloji teorileriyle tanışma ve güncel tartışmalar hakkında farkındalık sağlanması amaçlanır. Sosyolojinin temel kavramları, sosyolojik bakış açısı, modern sosyoloji teorileri, küreselleşme, sosyal yapı ve kültür, kültür ve medeniyet, sosyal ve kültürel değişme konuları ele alınacaktır.

 

Bitirme Tezi-I(3-0) 3, Zorunlu, 9 AKTS

Disiplinlerarası araştırmalar, örnek çalışma incelemelerine dayanan bir bitirme tezi yazma yönünde öğrenciye rehberlik edilmesi amaçlanmaktadır. İletişim alanında bir araştırma konusu belirlenerek akademik araştırma ve yazım kuralları çerçevesinde ele alınmaktadır.

 

Editörlük Uygulamaları (3-0) 3, Zorunlu, 6 AKTS

Bu dersi ile öğrenciler editörlüğün gerektirdiği görev ve sorumlulukları bilir ve editörlük becerisi kazanır.

 

 

8. YARIYIL DERSLERİ

 

Yerinde Uygulama – II (0-0) 0, Seçmeli, 9 AKTS

Yerinde uygulama etkinliğinin temel amacı; öğrencilerin öğrenimleri süresince edinmekte oldukları bilgi, beceri ve yetkinlikleri, yine öğrenimleri süresince ilgili oldukları bir alanda sektörde uygulama yaparak pekiştirmelerine ve iş deneyimi kazanmalarına ve bu sayede iş hayatına intibaklarını kolaylaştırmaktır.

Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar.

 

Kültürler Arası İletişim (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

İletişim sürecinde kültür ve kültürel farklılık kavramlarının rolünü tartışarak, kültürler arasında iletişim kurmanın yollarını araştırmaktır. Kültürler arası iletişim ve çok kültürlülük kavramlarının medya üzerinden incelenmesini içerir.

 

İleri Grafik Tasarımı  (1-2) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Dersin Amacı: Sayfa tasarımı yapmaya yönelik bilgisayar yazılımlarını öğretmektir. Sayfa düzeni oluşturma, “layout” temel kuralları kapsamında karakter kullanımı, boşluk, görsel yerleştirme ve yapılandırması ile ilgili uygulamalar düzenlemektir. Dersin İçeriği: Gerekli tasarım prensipleri ve baskı standartları doğrultusunda bireysel projeler hazırlar.

 

Medya ve AB (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Dersi alan öğrencilerin Avrupa Birliği’nin kurumsal yapısını tanımlayarak birlik içerisinde görsel işitsel politika alanına giren temel konularda araştırma yapmaya yönelik bilgi edinmeleri amaçlanmaktadır.

 

Haber Sosyolojisi (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Haber ve haberin alımlanması konularında önemli çalışmaları tanıtmak ve bu bilgilerle medyayı toplumsal bağlamı içinde ele alarak, günümüz haber üretim süreçlerine alternatif bakış açıları geliştirilmesini sağlamak. Medyada kurum içi unsurları, mesleki değerleri ve bu unsurların habere etkisini kavrar. Haber Kuruluşlarında eşik bekçisinin habere etkisini ve genel yayın çizgisi kapsamında haber değerlendirmeyi, haber metinlerinde söylem ile sosyolojik açıdan yönlendirme örneklerini inceler.

 

Parlamento Muhabirliği (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Bu dersin amacı, gazetecilik uzmanlık dallarından biri olan parlamento muhabirliği kavramını çeşitli gazetelerden haber örnekleriyle açıklamaktır. Parlamento, parlamento muhabirliği, demokrasinin gelişiminde parlamento haberlerinin önemini açıklayan örnek çalışma metinlerini kapsar.

 

Medya ve Kültürel Çalışmalar (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Medya çalışmalarının dayandığı temel kuramsal bakış açıları dersin kapsamındadır. Derste ağırlıklı olarak, toplum, birey, kültür ve ideoloji ile bağlantılı eleştirel kuram incelemeleri ışığında kültür ortamları incelenecektir. Kültür tanımlamaları ve tartışmalarına yer verilerek, medya- kültür ilişkisi üzerinde durulacaktır. Medya temsillerinde farklı kültürel kimliklerin inşasına yönelik doğallaştırmalar ders kapsamında akademik çalışmalar ekseninde tartışılacaktır.

 

Polis Adliye Haberciliği (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

İstihbarat, polis-adliye haberciliği ile ilgili temel kavramları incelemek. Polis-adliye haberlerinde haber toplanıp, yazılırken dikkat edilmesi gereken noktaları örneklerle anlatmak. Polis adliye haberlerinde kaynakların nasıl bulunacağını araştırır. Adliye ve polis haberlerinin yazım teknikleri araştırılır.

 

Güncel Sorunlar (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Bu ders ile öğrenci medyadaki güncel olayları takip etme ve yorumlama becerisi kazanacaktır.
Basının güncel sorunlarıyla ilgili derinlemesine bilgiye sahip olacaktır. Görüşlerini ifade edebilme ve farklı görüşe saygı gösterebilme hususunda yetkinlik kazanacaktır. Güncel bir konuyu sunum tekniklerini kullanarak arkadaşlarına aktarabilecektir.

 

Basın Yayın Teknikleri (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Dersin amacı matbaa teknolojisinin gazetecilikte etkin kullanımı konusunda bilgilendirmek. Yeni iletişim teknolojileri kapsamında yayıncılık tekniklerini incelemektir. Dersin İçeriği: Basın ve yayın tekniklerinin tarihsel gelişimi ele alınır. Basın ve yayına ait kavramlar tanıtılır.

Çağlarca, Sadettin. Renk ve Armoni Kuralları. İstanbul: İnkılap Kitabevi, 1993.

 

Liderlik Becerileri (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Bu dersin amacı, yöneticilik ile liderlik arasındaki farkı ortaya koyarak liderlik tanımını oluşturan klasik yaklaşımların yanında güncel yaklaşımlarla liderlik kavramını tanımlamaktır.  Bu ders kapsamında yöneticilik ve liderlik kavramları, liderlik modelleri, davranışsal liderlik yaklaşımları, durumsal liderlik yaklaşımları, çağdaş liderlik yaklaşımları hakkında bilgiler verilecek ve örnek olay incelemeleri ile liderlik stratejileri ve becerilerinin kavranması sağlanacaktır.

 

İnsan Kaynakları Yönetimi (3-0) 3 Seçmeli, 3 AKTS

Bu dersin amacı öğrencilere insan kaynakları yönetimi teorileri ve insan kaynakları yönetimi fonksiyonları ile ilgili bilgilerin aktarılmasıdır. İnsan kaynakları yönetiminin tanımı, ortaya çıkışı, organizasyondaki yeri ve önemi, insan kaynakları planlaması, insan kaynaklarının temin süreci, insan kaynaklarının eğitim ve motivasyonlarının sağlanması, performans değerlendirme sistemi, iş analizi, iş güvenliği, sosyal yardım ve hizmetler ile kurum kültürü konuları bu ders kapsamındadır.

 

Girişimcilik (3-0) 3, Seçmeli, 4 AKTS

Gelecekte işletmelerde yönetici olarak görev alacak yada tek başına girişimcilik faaliyetinde bulunacak öğrencilere yönelik girişimciliğin temel hususlarını genel hatlarıyla öğretmeyi amaçlamaktadır. Girişimciliğin Temel fonksiyonları, KOBİ'lerin Ekonomiye ve sosyal hayata katkıları. Kobilerin zayıf yönleri ve Türkiyede kobilere destek sağlayan kuruluşlar Pazarlama Yönetim, Finans Planları, İş planı Hazırlama

 

Bitirme Tezi – II (3-0) 3, Zorunlu, 9 AKTS

Disiplinlerarası araştırmalar, örnek çalışma incelemelerine dayanan bir bitirme tezi yazma yönünde öğrenciye rehberlik edilmesi amaçlanmaktadır. İletişim alanında bir araştırma konusu belirlenerek akademik araştırma ve yazım kuralları çerçevesinde ele alınmaktadır.

 

Medya ve Özdenetim (3-0) 3, Zorunlu, 6 AKTS

Bu dersin amacı basının sorumluluklarını belirlemek. Sorumlulukların yerine getirilebilmesi için gerekli olan özdenetim olgusunu tanımlamaktır.Dersin İçeriği: Özdenetim uygulamalarının dünyadaki ve Türkiye’deki gelişimini araştırılır. Bu çerçevede ülkemizdeki tek özdenetim mekanizması olan Basın Konseyi’nin tarihini, işleyişini ve çalışmalarını incelenir.

 

İnternet Haberciliği(3-0) 3, Zorunlu, 6 AKTS

Bu dersin amacı yeni iletişim teknolojileri ve internet haberciliği uygulamalarını detaylı olarak incelemek. Bu ders ile öğrenci internet haberciliği ve yeni iletişim teknolojileri hakkında fikir sahibi olur. Internet gazeteciliği pratiği yapar.